Regn & åska..

Undrar när det ska ge sig, översvämningar överallt, åska & regn snart i 2 v. Senaste 4 dagar har jag haft hiskelig migrän liknande huvudvärk.
Har tagit mig igenom jobbandet med nöd & näppe sen legat som en klubbad säl när man väl kom hem :p nu är jag ledig helgen & det ska bli så gött :))
Tänk om regnet kunde dra vidar långt, långt bort ett tag nu så lite fin höst sol ka komma, det skulle sitta fint så marken kan torka upp & inte vara som en sumpmark man går på nu.
Ni som läst bloggen vet ju att även jag blev drabbandes av det första ovädret som kom med en massa vatten nere i källaren, tänker extra starkt på alla dom som vadat i vatten inne i sina hus med översvämningar lite var stanns.
Tror inte man kan tänka sig in riktigt hur det är, vet bara att jag tycker det & det är att det är så otroligt jobbigt & ledsam med allt som blev förstört nere i källaren, som man aldrig kan köpa tillbaka mm.. man har ju nerpackat en massa som är minnen som inte går att ersätta :( så kan bara tänka mig att få allt förstört inne som många nu har blivit drabbade av.
 
Här kommer lite bilder på kaoset som finns här Värmland :p
 
 
 
LITE LÄNKAR:

Regnkaoset från ovan

 
Se unika flygbilder Vattenmassorna forsar fram – filmas av drönare. ·
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/se-bilder-pa-oversvamningen
 

Många vägar rasade och avstängda

 
Vägläget Här kan du hålla kolla på läget i trafiken.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/manga-vagar-rasade-och-avstangda
 

”Vattnet är överallt”

 
Över 100 millimeter på några timmar SVT:s team strandade: ”Helt översvämmat – vi vågar inte köra fram här.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0