Inget hund liv :(

Satt förut & läste lite på olika bloggar, fastnade då speciellt för en blogg som berörde mig så otroligt mycket, för den påminde mig om vad jag själv har sett & varit med & hjälpt till lite för att det kunde bli lite bättre & mindre lidande.
Det var en tjej som hade varit på "Sri Lanka" .. Där sprang det som det gör i dom flesta länder man besöker många lösa hundar överallt.
Kärvänliga som alla dom här hundarna är så kommer dom givetvis fram till en om en stannar upp, en del t.o.m. följer efter en sakta för i hopp om lite mat, en klappade, lite närhet & kärlek.
Man blir gråtfärdig av det man ser, men det finns faktiskt oftast ställen som hjälper till med mediciner, vaccinationer mm om man är villig att bidra med lite pengar.
För tyvärr så är det just det där med pengar som är bristvara & allt är så dyrt. Det är så sjukt hur lite man egentligen behöver göra för att det kan hjälpa till så mycket.
Som tur är dom snälla mot hundarna i dessa länder iallafall, värre är det för katterna, men det får jag berätta om en annan gång.
Nu är det ju som så att dessa hundar har oftast skabb, & det är ett stort problem. Det gör så ont i en när man ser dom stackars djuren gå omkring och kliar livet ur sig.
Man vet själv hur hemskt det är när det kliar någonstans & så når man inte, tänk dig att ha det så hela tiden, 24 timmar om dygnet, var eviga minut :(
Den här hunden på bilden har alltså kliat sig så mycket att den inte har någon päls överhuvudtaget kvar, fattar ni hur mycket den har kliat sig?
Fattar ni hur mycket den har utstått? Jag mår så illa bara jag tänker på det. Och något som jag tycker är ännu värre är, "VARFÖR" gör man inte något åt det när man ser en hund som denna?
Hur kan man, hur orkar man bara gå förbi utan att ingripa & göra något alls? :(
Fråga runt, fråga reseledarna "fråga, fråga" fråga folk på gatan, för det finns oftast någon "orgination" att tillgå.
Finns det inget så går det åtmindstånde kanske att hjälpa till med det lilla man kan "som i detta fallet" att hunden får somna in, eller?
För det borde ha varit den bästa hjälpen för denna krake, för oavsett vilken hjälp så skulle denne nog aldrig få ett normalt liv igen :(
Klart man inte kan hjälpa alla ensam, men alla kan göra vi göra något än om lite så händer det något iallafall, en får åtmindstånde hjälp som denne stackars krake kunde ha fått t.e.x..
Jag skulle aldrig kunna sova, ens få denna bild ur skallen om jag bara hade gått förbi (vilket jag aldrig skulle gjort".
Skulle just i det ögonblicket önskat att jag lagt pengarna på det jag betalde för min resa till hjälp till denna krake istället, men vet att så man inte tänka.
Hade man inte gjort resan så hade man inte sett eller kunnat hjälpa lite ens. Men när man ser en hund som är så svart i hyn efter solen & inte har nån päls som kan skydda den ens så är väl inte det bästa hundliv en hund kan önska sig, eller?
Jag hoppas att denna vovve har fått ett värdigt avslut på sitt lidande i denna stund :(
Se på bilden & avgör själv, skulle du kunna gå förbi & inte göra något?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0