Läste ett intresant inlägg på FB för en stund sedan..

Inlägget jag läste var som jag hade skrivit det själv fast jag inte har sagt det högt. Vet inte om ni märkt men det finns en sorts passiv aggressivitet på nätet, t.e.x. på FB.
Där är det mycket enkelt & man kommer ut snabbt med det man vill genom att kommentera "någon" eller kritiserar "något" när den lägger ut ett inlägg.
Genom detta sätt är man smart & använder inget namn i det man skriver men alla förstår direkt vem det är riktat till, även den det är riktat till.
Personligen så tycker jag att det är ett passivt &  aggressivit, det är mycket fegt & mycket värre än när man ärligt säger det direkt till den man riktar det emot, undrar vart ärligheten mellan fyra ögon finns, har den slutat att existera?..
Det här är en slags härskarteknik eller t.o.m. mobbning... men visst, genom att göra det på det här sättet så sätter man på sig ett par änglavingar men stöter hårt till med kniven på den oskyldige utan uppsyn & låtsas att man inte menar något speciellt med det.
Samtidigt så har man ju fått sagt det man vill & sen är det mycket lätt att skylla på att det inte var något personligt utan bara generellt man ville få det sagt.
Tycker detta är ett intressant fenomen men dock otroligt fegt & fult sätt att säga sitt utan att stå för det.
Man blir ju till & undra hur många som någon gång känt sig påhoppade eller kränkta av vad någon skrivit, tror faktiskt det är en mycket högre siffra än vi någonsin kan föreställa oss.
Med detta så undrar jag bara.... vart tog respekten, toleransen & medmäskligheten till att vi tycker/är är olika vägen.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0