Febern har tagit fäste :(

Inte alls trevligt med feber i värmen :p ... men det är bara att vänta ut skiten. Tog mig iallafall en nypa frisk luft förut, det var lite för varmt men jag var tvungen att kika på Fanny gumman att allt var bra.
Stackarn stod på en fläck helt paralyserad, bockade som en tok, sparkade med benen & svansen gick som en propeller.
Jag gick dit, till min ve & fasa såg jag att det var hur mycket som helst med bromsar/getingar/flugor vid/på henne, stackars krake :(
Fick tvärhämta Natta snabbt så vi fick sätta på henne hennes flugtäcket, fattar bara inte varför det var så mycket kring henne & inte en enda runt dom andra 3 som hon går i hagen med?
Flugtäcket gjorde som tur var stort underverk, vi svalkade även av henne med vatten, det märktes direkt att hon stressade ner, inte lätt för dessa stackar krakar :((
Hon kom igår, kanske hon var lite stressad över det med dom nya hästarna hon nu skulle gå med & blev varm & stressig så dom drogs till henne.. ? .. det är iallafall gött att hon nu går precis här utanför, vi kan se henne hela tiden, ja det blir lättar med allt... bilder får jag lägga in när orken återkommer.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0