Google. se hittar man allt..

Satt & surrade lite på datorn, brukar ju i stort sett alltid göra det när jag kommer hem efter jobbet för att rensa hjärnan & kunna stänga ner.
Kom då in lite på det här med vad mycket hemlösa det finns i sverige, likaså gamlingar som inte har råd med läkarvård, mediciner, tandvård mm.
Och hur många psykiskt sjuka det finns som ingen behandling får, alla familjer som går i personlig konkurs kanske för att en familjemedlem är sjuk & dom ingen ersättning längre får, eller alla arbetslösa som finns som har ökat lavinartat dom senaste 2-3 åren.
Det är så otroligt många sjuka som blivit utförsäkrade som är oförmågna att jobba men enligt föräkringskassan är dom arbetsförda.
Kallas inte det om något ett knytnävslag under bältet om något? Detta resulaterar ju till stora förödande konsikvenser för en massa berörda som många inte har en aning om :p
Likaså som för enskilda personer som hela familjer som t.e.x. får se sina hem sålda på exutiv auktion, kronofogden som kommer & bankar på dörren för att ta deras bohag, barn som får gå till sängs med tom mage.
Allt detta vill inte myndigheterna se eller ta i & absolut inte prata om det, men detta händer i SVERIGE, i vårat land SVERIGE.
Men sen donerar Sverige MILJONER till andra länder som behöver hjälp men sina egna landsmän/kvinnor kan dom inte hjälpa :(
Givetvis vill jag att sverige ska hjälpa andra länder om vi kan, men först måste varje land kunna ta hand om dom sina, ELLER??????? .. Usch, sånt här gör mig vansinnigt arg.. grrrrrr
Hm?.. detta går att diskutera om i evigheter :p ... Det gick bra att stänga ner hjärnkontoret från jobbet men tydligen öppnade jag det igen för något nytt nu som jag garanterat kommer att ligga & fundera & bli ännu mer frystrerad över så vette kuttsingen om jag lyckas somna när jag lagt mig till rätta hos min fyrbente vän.. !!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0