Deklarationen inlämnad..

Ännu en härlig dag har tagit slut. Vår värmen håller i sig, det är helt underbart :)) Idag har det inte blivit något bloggande heller, så det får bli en uppdatering idag med.
Vet inte var dagarna tar vägen, men det blir nog lätt så nu när det blivit så fint väder, man vill ju vara ute så mycket som möjligt.
Dagen började inte så bra då, mådde riktigt dåligt imorse när jag vaknade, hade så förbenat ont bak på vänster sida, ungefär där njuren & lungan sitter :( framåt förmiddagen så mådde jag även illa, men det var bara att försöka samla ihop sig för jag skulle hämta lill smöla på dagis.
Men först var jag tvungen att få iväg deklarationen.
Sen for jag & hämtade trollungen. Det var en lite glad & stolt tös som sken upp när jag kom. Hon ropade till fröknarna "min mommo är här" :))
Lill smöla har ju då kommit i det stadiet då munnen går i ett, hon pratar & frågar om allt. Så kunde man få skavsår i örat så hade jag det kan jag lova, men vad gör man inte för dessa små, jo man lyssnar glatt & svarar på ALLT :))
Efter jag hämtat henne så for vi till Lindfors för lite mat, J följde med. Det var trevligt & mysigt, vi satt ute i det fina vädret & bara njöt. Efter maten så blev det ju givetvis glass.
Sen var det dax att åka till stallet, trollungen skulle få rida lite. Natta hade tagit bussen dit efter skolan så allt var klart när vi kom.Trollungen bara älskar denna lilla goa Barre gubben som vi givetvis alla älskar.
Efter stallet så for Natta gumman in till stan, hon skulle på konfa middag.
Jag & trollungen for hem, för nu skulle här mysas & lekas i mommos lekpark :)) Mommo försökte mellan allt detta lapa lite sol med en bra bok, men det var svårt, för det skulle plockas kottar, det skulle vattnas blommor (ogräs), det skulle gungas, det skulle kastas sten i bäcken mm, mm :))
Och därimellan så skulle det göras eftermiddags mat som vi intog i den lilla nya utemöbeln för småttingarna.
Sen var klockan så mycket att det var dax för hjärtat att åka hem till mamma.
Väl hemma igen så hamnade jag framför datorn & skrev lite på min bok. Sen intog jag ryggläge på soffan några timmar med lite sappande på tv:en.
Nu är både knoppen & kroppen totalt havererade på kraft, men själ & hjärtat är fyllt med en massa härlig värmande energi. Tur det är en ny dag imorgon.
Tror faktiskt jag kommer att slummra gott inatt. Håller tummar & tår för det :)) Så nu säger jag natti natti.
Lägger in lite bilder från dagens bravader först .. Zzzz
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0