Hemma..

Natten försvann denna natt med, allt gick i det normala. Direkt efter jobbet var det bara att bege sig till stallet. Bröderna bus skulle släppas ut (Barre & Shatte).
Shatte är Barre bus bror, han kom till stallet för ett par dagar sedan, han ska vara där över sommaren.
Sagt & gjort, jag började med Shatte, men han var hel hispig, jag kom halvägs till hagen men insåg att det var farligt, Shatte gick på tvären, höll huvudet högt så jag tänkte att nu får han den längsta hals en häst har haft, så jag vände tillbaka & tog Barre bus först istället, släppte Shatte i hagen vid stallet medans jag gick iväg med Barre bus till den andra hagen.
Shatte gnäggade & sprang fram & tillbaka som en tok, har aldrig hört en häst låta på det viset. När jag hade släppt in Barre bus i hagen dom skulle vara i så gick jag & hämtade Shatte, nu gick det mycket bättre, han var fortfarande lite hispig & orolig. Men när han såg Barre & när han förstod att han skulle få vara där Barre var så blev han kolugn :))
Efter allt bök så blev det till slut bra :)) men nu ska jag ta natta, försöka få lite sömn inför näst kommande natt. Zzzzzz
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0