Blivit blodgivare idag..

I förmiddags så var jag med T & mormors goding til BVC för 2 1/2 års kontrollen.. Allt gick bra, & allt var som det skulle. När vi kom ut därifrån så stod där en stor buss, det var blodgivar bussen. Har tänkt i några år att jag ska börja ge blod, men har tyvärr inte kommit till skott. Sagt & gjort, jag skjussade hem tjejerna, åkte tillbaka, gjorde testet, dom tog fem rör med blod för att kolla upp olika saker, sen kommer dom att kontakta mig inom fem veckor. Hade aldrig trott att det var så mycket frågor som man skulle svara på, att det var så mycket som krävdes för att få bli blodgivare. Klart att jag fattade att det inte var enkelt, & att det var noga med tester & sånt, men detta, har man t.e.x. ett brutet finger så får man inte lämna blod. Bara vänta & se nu då :))
Nu ska jag gå & göra kyckling-gryta med jasmine ris tills natta gumman kommer hem efter skolan. Har en överrasking att berätta för henne som hon kommer att bli glad över :))
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0