Är så trött :((

Klockan är nu halv tre på onsdags morgonen.. & jag kan inte sova.. Jag fick någon antibiotika mot njurbäckeninflamation i fredags.. vet inte om det är den nu som har gjort mig så sjuk.
Men imorgon är det jag som ringer min läkare. Misstänker att det är Sulfa i den, men jag vet ej säkert, jag har försökt att googla fram på det, men internet krånglar.. & i  mina läkarjounaler står det att jag inte tål Sulfa.
Så sen i söndags har jag ej ätit medicinen, inte för att jag misstänkte att det kunde vara Sulfa i den då, utan för att jag inte fått behålla någonting, varken mat eller vatten.
Idag fyra dagar senare så har jag fått behålla lite av en smörgås & lite vatten i små klunkar. Är så trött & less på allt just nu, har haft/har så ont, spytt & kräkts nonstop :(
Sen julafons morgon har jag nu haft lunginflamation.. matsrupsinlamation.. samt streptokocker & nu njurbäcksinflamation.. Kanske inte så konstigt att kroppen säger ifrån.
Känner att ordspråket som säger att man har många önskningar, men den som är sjuk bara har en.. den stämmer verkligen.
Man vet inte vad lätt allt kan ändras, bara från ena dagen till den andra, när det blir så önskar man att man kunde vrida klockan tillbaka & ta bort det jobbiga.
Men det är ju så att alla på olika sätt så ska vi gå igenom en massa prövningar i livet på olika sätt, tyvärr så ska vissa gå igenom mer än andra & man tycker då att livet är så orättvist.
Men jag är av den sorten som verkligen tror att prövningarna vi går igenom, allt från sorg/smärta/onska till sjukdom formar den vi blir & är.
För livet är grymt, & livet är inte rättvist.. men det finns mycket gott där ute att omfamna bara vi inte glömmer det i mörkrets jobbiga stund.
Min sida på FB som jag startade för ca 2 år sedan har hjälpt mig mycket i mitt skrivande. Där lägger jag ut mina dikter, jag har fått dela med mig av mina tankar & sett hur uppskattat det faktiskt är, & att det faktiskt finns fler i samma situation eller liknande, & att vi inte är ensamma. Oavsett om det är sorg/smärta/ilska eller sjukdom det handlar om.
Länkar med länken till Facebook- Sorg & kärlek.. Änglar visst finns dom..
.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0