Väckt :( .. grrrrrr ..

Så j _ _ _ a typiskt att man blev väck nu när man ska jobba hela helgen, behöver ju min beutisömn ;( .. Sen så blev man ju inte väckt av vad som helst heller.
Utan man blev väckt av typ 50 st kor-kvigor & typ 30 st kalvar som råmade av bara attan utan för mitt sovrums fönster.
Det var bonden som flyttade sina kor upp till en annan hage uppe vid hans gård på nytt bete. Nu är det bara så att varge gång han gör det så blir det typ 15 st kalvar kvar i den gamla hagen & några kvigor.
Så resterande av alla kor & kvigor springer fram & tillbaka utanför mig i skyttetrafik för att hitta sina kalvar.
Bilarna som åker på denna väg bildar kö för att inte skrämma dessa som går lungt på vägen utanför mig & råmar för fullt.
Till slut så tröttnade jag på att ligga i sängen & höra dessa råmanden så jag gick ner, lite nyfiken bli man ju oxå :))
Tog kameran & smög mig försiktigt ut för att inte störa dom, fick med en ko & en kviga på kort som lunkade lungt & samtidigt käkade lite gräs & råmade utanför in grind.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0