20/9-2011

Den här  gångna veckan har bara rusat iväg med läkarbesök, jobb, tandläkare & till att vara barnvakt. I onsdags så var Tindra hjärtat på sitt 2-års besök hos tandläkaren. Mommo skulle givetvis med :) Hon var så uppåt, hade övat i flera dagar hur stort hon skulle öppna munnen så tandläkaren kunde få se vilka fina tänder hon hade. Väl inne hos tandläkaren så förblev hjärtats mun stängd, hon totalvägrade att öppna munnen, ville inte var alls med. Stackars liten, men med lite hjälp, fast det var under protester, så lyckades tandläkaren till slut få se lite av tänderna & räkna hur många tänder det fanns, medans lite tårar kom. :( .. Men sen var det lika fort glömt när leksakslådan kom fram med dom fina ringarna som hon nu fick välja en utav. Efter en stunds letande & provande så hittade hjärtat en liten ring med en liten blå plast sten i som hon tyckte var så fin, den satt som smäck på hennes lilla söta finger.

Gumman i fundering hur en stol kan ha skor på sig :)) det är inte lätt i dom smås värld att fatta allt detta konstigt som dom upptäcker.
Sen måste jag berätta om när jag en dag skulle ut till soptunnan & slänga sopor, vi har då källsortering som många har. Det som mötte mig på soptunnan var bläääääääää, ruser bara jag tänker på det igen. Det var 1000 tals larver, utanpå tunnan, under locket, i hela soptunnan. Det är så äckligt. Jag rusade in & hämtade alla jordens bekämpningsmedel av alla slag som jag hade, även dom hemma gjorda som är effektivt mot mycket, bannanflugor, myror mm. Jag kämpade & sprayade i tre dagar med att ta död på dom här äckliga varelserna som var över allt. Lyckades nog att ta död på hälften av dom iallafall, men det var massor kvar. Så i fredags ringde jag & till dom som har hand om sophämtningen & frågade om dom kände till problemet, om det var vanligt att det blev så här, det var ju nu ändå september, inte sommar & varmt. Jovisst kände dom till det, men dom kunde inte göra något sa kvinnan jag pratade med.. grrr... Jag blev skogstokig, sa att är detta ett åtekommande problem så får ni ju ta fram något som kan hålla larverna borta, eller åtminstånde att det finns något som är effektivt som man kan köpa för att kunna ta bort dom själv. Men det visste hon inget om, svävade med svaren.. Det blev att fortsätta bombardera larverna med alla medel som kunde tänkas. Så här såg det ut :P

Så här såg det ut efter jag hade gett dom typ en tio omgångar med olika medel, men fortfarande var det massor kvar.

Vill inte ha dessa inpå husknuten.. Finns det någon som har ett TIPS på ett bra medel som kan ta dö på dessa varelser (fluglarver) snabbt när dom dyker upp? Tages det tacksamt emot.

Den bästa makeup man kan sätta på sitt ansikte, är sitt leende. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0