Redan onsdagen den 18 maj

Gårdagen forsatte lite rörigt, med allt som hände natten innan, men nu ser det ut som om det blir bra iallafall, & det är ju det viktigaste. Så det hanns inte med något mer bloggande som ni förstår då igår.
Hade ju även mina små änglar här under dagen fram till runt halv nio. Det var mycket lek & bus, & tjejerna hade urkul, vi var ute i trädgården & dom gungade, & vi spelade fotboll. Sen har jag en (vet ju inte vad det heter) men jag ska försöka förklara, det är en tjej med vingar som står på en grej, som har ett snöre som man drar i & hon flyger då iväg.. det tyckte flickorna om, så jag drog & drog & tjejerna sprang & skrattade när dom hämtade den här flygande tjejen.. Jag lägger in en liten bild på henne (dockan) så kanske någon kan tala om för mig vad det är, det är säkert något super enkelt, så jag kommer att känna mig super dum.. hahaha.. är väll en sån där, som Tingeling i Peter Pan tror jag, men kommer ju inte på vad det heter.

Sen när vi hade varit ute någon timme eller två, så kom ju regnet, & med regnet kom åskan, & vilket oväder det blev kan jag lova. Det åskade precis som om åskan var inne i vardagrummet. Det regnade & samtidigt som det öste ner hagel, det var som om himmlen bara hade öppnat sig & det vräktes ner av allt samtidigt. Så vi fick ju då givetvis springa in huvudstupat. Tösera tyckte det var spännande först, så dom stod på en stol i köket & tittade både på blixten/regnet & haglet som kom ner samtidigt. Gräsmattan blev vitare & vitare. Men ju närmare åskan kom, desto mindre kul tyckte dom det var, för nu blev dom lite rädda istället, & jag kan förstå dom, jag själv är inte rädd för åskan, men den här var nära :(
Men jag satte på lite musik på datorn & försökte distrahera tjejerna & det lyckades emellanåt, vi sjöng & busade runt mm. Sen blev det ju då dax för lunch för tjejerna förstås. Lunchen bestod av Jasmine ris med Carolas ala´ kycklingryta. Dom åt med god aptit..

När tjejerna väl ätit klart så blev mys i soffan till Pluto på dumburken. Där somnade Tindra ganska fort, Nadja var sleten hon med, men orkade hålla sig vaken. Så medans Tindra slummrade sött, & Nadja tittade på Pluto, satte jag mig & gick igenom korten som jag tagit på mina hjärtan under dagen. Dom kommer här.



Är dom inte söööta så säg.. Mina ÄNGLAR..

♥ En sann vän är en sällsynt fågel ♥

Ovädret höll i sig hela eftermiddagen & kvällen, runt åtta skulle tjejerna hem, men det gick inte att ta sig ut eftersom det hell regnade som bara den, samt att haglet stod som piskrapp i backen, & åskan dånade precis åvanför takknoppen. Men vid halv nio, lugnade det sig lite, så det var bara att lägga i turbo växeln, & rusa ut till bilen med en unge i taget, på armen, mellan åsksmällarna. Tjejerna satt som ljus i bilen medans vi åkte ner till deras väntande mammor.
Väl hemma så blev det ryggläge till dumburken för mig, nu var jag helt slut, det tog inte lång tid innan jag somnade. Vaknade när Mogge kom hem efter jobbet vid 01.30. Då blev det bingen direkt.

Men tyvärr så vaknade jag ett par ggr inatt & hade svårt att somna om, så halv åtta gav jag upp & gick då upp. Hade en härlig disk som mötte mig i köket, den hade blivit stående sedan igår, & som jag nu tog mig an & jobbade mig igenom.
Sen vid lunchen så knackade det på dörren, utanför stod dottern till min vän som råkade ut för olyckan härom kvällen. Min vän hade kommit hem, så jag gick till henne, & herregud hur hon såg ut, men humöret hade hon kvar :)) .. Sen flyttade vi ner hennes säng & lite andra grejer från övervåningen, så att hon inte skulle behöva gå i trappor.
Vid halv tre hämtade jag Natta, & Natta var vrålhungrig, så det blev att använda fantasin fort & jocksa ihop något. Det blev kassler & klyftpotatis. Nu är man mätt & belåten, så då får det bli bingen en stund, för jobb står på chemat inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0