Telefonsamtal :(

Tänk det är redan måndag, & jag har inte varit in & BLOGGAT sedan i fredags, tiden den bara rusar iväg.
Sent på fredags kvällen så hade jag oturen att det small till vid revbenen, under höger bröst, det gjorde så ont, men efter en stund så var det ganska ok, men ömt.. Jag trodde inte det var så allvarlig, men under lördagen så fick jag ännu ondare. Jag stod hela förmiddagen & förberedde smörgåstårtona inför söndagens konfirmation, & jag fick bara ondare & ondare då. Så jag blev tvungen att ringa till jobbet & säga att jag måste åka in till akuten & få det kollat, så stackars XXXXX fick ringa in en vikarie.
Jag fick en tid på GRIPEN, fick en kanon läkare, hon var jätte bra, jovisst var det ett revben som var av, det kände hon direkt, så hon sa att en röntgen behövdes inte eftersom dom ändå inte gör något åt det, fick lite smärtstillande, samt inflammations hämmande tabletter. Jag & min förbenade tur, varför ska allt hända mig. suck :(
Jag skulle ju jobba både & lördag-söndag, vilket det nu inte gick förståss. & sen jag som stod mitt uppe i allt med konfirmationen. Tur att smörgåstårtorna redan var gjorda, & att jag hade beställt en konfirmationstårta. Resten hjälpte mina nära & kära till med :)) Tur man har en underbar hjälpsam familj.
Så var det söndagen & Nattas konfirmationsdag, kan lova att jag hade svårt att få på mig kläderna, herre jisses vad ont det gjorde, men med lite hjälp så gick det till slut.
Här kommer lite bilder på konfirmationen.
KYRKAN

Utanför KYRKAN



På plats för firandet

TÅRTORNA

PAKET ÖPPNING

Natta var super nöjd med sin dag :))
Resterande av eftermiddagen när allt var klart blev i dimmans land för mig, jag intog ryggläget så fort jag kom hem, & där stannade jag kvar.
Dagen idag har även den fortsatt i ryggläge. Fick ett telesamtal från en kär vän förut, hon hade  ett mycket tråkigt besked att ge, sjukdommen hon har, finns ej något mer läkarna kan göra för henne nu :(( .. Finns inte mycket jag hatar på denna gjord, men orättvisor av alla dom olika slag, som t.e.x. det som nu min vän råkat ut för.. Varför, varför ska snälla, goa, underbara människor ryckas bort. Men jag tror & vill ej acceptera att det ska bli ett slut min vän, för vi ska köra rullstols rejs på gamla dar, eller hur? LOVE YOU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0