Var ska man börja? 22/6-2011

Ja, nu är jag tillbaka. Har varit frånvarande från bloggande ett par veckor igen.. suck :(( Ibland så blir det lite mycket av allt. Det har varit ett antal läkarbesök, sjukgymnast, provtagningar, ytterligare en remiss skickad till nevrologen.. För den förbenade migränliknande huvudvärken, som jag har haft sedan annandag påsk hänger kvar, den vill inte släppa :(( .. Man vet inte snart var man ska hitta krafterna.
Men som tur är, har det varit mycket annat positivt som har hänt, som har fört in glädjen oxå, så man får en liten glädje kick emellanåt, & det är tur det :))
Natta gumman har ju sommarlov nu som alla andra ungar. Så det har varit skolavslutning förståss, & hon var så fin som vanligt på den stora dagen. Vädret kunde inte ha varit bättre. Natta & jag åkte in till den stora staden & gick ut & åt för att fira in sommarlovet åt henne.

Sen var det jobb hela den helgen för mig, måndag morgon när det var dags att försöka ta sig hem så hade migränen slagit till, så jag fick sitta utanför jobbet en stund & invänta & hoppas att migrän medicinen skulle göra verkan, (det är ett lotteri nu förtiden om den hjälper eller ej) det är så frusterande.. efter en halvtimme så hade det hjälp minimallt, var bara att försöka ta sig hem innan det blev värre. kom hem till slut, men det var en fruktansvärd resa må jag säga :(( Sen var jag totalt sängliggande i ett dygn. Huvudvärken satt fortfarande kvar, men det var bara att ta nya tag.  Torsd-fredagen skulle jag läggas in för mer undersökningar, ev bli kvar under helgen, men det blev framflyttat för att jag var så risig, så nu blev det ytterligare sängläge ett par dagar. Fredagen skulle jag ha varit på min underbara brors sons STUDENT, men kunde ej närvara eftersom jag var så dålig. Var inte alls kul, för den pojken har varit en stor del hela tiden i mitt liv. Så det kändes tungt att inte kunna vara med om en sådan stor dag i hans liv, dagen då han kliver ut i dom vyxnas värld.
En bild på min underbara brors son..
(med respek för hans date, så har jag täck över hennes annsiktet)

2011-06-18 Var det dax för farmors älsklings stora dag.
.. hipp, hipp, hurra :)) .. Hon firades utan farmor denna dag :( mådde pyton som vanligt).
Men dagen efter så firades hon med att farmor tog med henne till staden, för lite eget val av shoppande, samt luch, det var både spännande & kul. Hon inhandlade en liten sommar garderob.
Här kommer lite bilder på min lilla ÄNGEL.


Tar med en dikt som jag skrev för ett litet tag sedan, har haft med den en gång förut.

FLICKAN
*¨`*•✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
Flickan ligger på rygg i gräset.
Hon känner hur gräset kittlar på hennes
kropp.
Hon tittar upp mot himlen, på dom fina
molnen som rör sig sakta, medans hennes
tårar rinner ner för hennes kind.
Hon sluter ögonen, & drömmer sig sakta
bort, samtidigt som solen värmer hennes
sargade kropp.
Drömmen går till ett av dom fina molnen.
Det där härligt fluffsiga, som tar henne långt,
långt bort.
Det är molnet som tar henne till landet där
smärtan & ondskan inte finns.
Till landet där kärleken, glädjen & harmonin
endast bor.
Där värmen & kärleken till varandra är så
given.
Där barnen springer runt & leker, & bara
skrattar & ler.
Flickan vill så gärna hoppa av molnet & stanna
i detta land, men molnet är alldeles för långt
bort, hon når inte riktigt, men hon kan nästan
nudda landet med sin hand.
Flickan öppnar sina ögon, som nu är fulla med
tårar.
Hon inser att landet inte var menat för henne.
Flickan växte & blev stor, & hon blev både
mamma & mor.
Den lilla flickan det var jag..
Jag lärde mig var landet där smärtan & onskan
inte fanns.
I mitt hjärtat & jag gör det till det jag vill..
*¨`*•✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
Skriven av:
Sorg & Änglar visst finns dom..
DIKTEN finns även på min sida på Facebook.
"Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom.."
(enligt UPPHOVSLAGEN så får DIKTERNA inte KOPIERAS)
utan att du frågar först.
Endel DIKTER är personliga som endast är skrivna till
mig själv eller någon kär vän, jag hoppas att det respekteras.
Äntligen är BLOGGEN omdesignad & klar..  Tack Emelie.. Du är en Ängel utan vingar <3
21-22/6
Igår & idag så har vi varit iväg & fiskat. Dom små knoddarna gillade detta skarp, dom var välldigt nyfikna. Vi fick lite fisk, men blödig som jag är, så släpper jag ju tillbaka dom firrar jag får.. tänk hur man är.. "ler"
Det är välldans gött & mysigt att vara ute på sjön, eller vid vatten. Knoddarna var inte bara intresserad av fiskarna vi fick, utan även på maskarna i burken, sen pricken på I:et, var ju att få spotta på masken när den satt på kroken, innan vi slängde ner den i vattnet.. tänk att få spotta & ingen säger att det får du inte, det gillade dom :))
Lite bilder från fisketurerna kommer här.

•✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿ *¨`*•✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•✿

Av fisketuren blev det några abborar & några plankor. Efter fisketuren bar det av hem för lite mat i magen & nu sitter jag här vid datorn & skriver. Tror nu att jag avsluta denna dag med att säga natti natti & hoppas ni kommer att slummra både sött & gott Zzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0