Påskafton 23 April

Säger samma som igår, vet inte var denna dag har
tagit vägen heller.
Men det har varit en helt underbar dag på alla tänk
bara sätt. Vädret har varit kanon, kunde inte ha blivit
bättre.
För idag har det ju varit påskafton.. barn & barnbarn 
har varit här samt pappsen.
Började dagen med att plocka undan lite, ställa rätt
ute på altanen mm, så att vi alla skulle få plats.
Sen börjades det med att göra påskmiddagen, som
bestod av:
2 st potatisgratänger.. (1 med vitlök, 1 vanlig).
Kycklingklubbor
Kycklingfile´
Prinskorv
köttbullar
Kassler
Potatissallad
Rödbetsallad
Grönsallad
Sedan givetvis vitlöksbröd & vanligt till barna.
Ugnen gick på högvarv :)

Jag stack iväg för att hämta Stoffe & Tezz & Tindra.
Nere hos Therese mötte mig dom gulligaste påskkärringar
jag skådat :))

Är dom inte söta?
När vi kom hem så var det gungorna som gällde för
dessa sötingar.
 

         
Medan små tjejerna lekte & gungade så strömmade
resterande av folket in.
Gjorde det sista med maten, sen satte vi oss till bords.
 
Efter maten så fick dom små vetskap om att påsk haren
hade varit här & lagt ut ett varsitt påskägg någonstans i 
trädgården, som dom skulle få leta efter.
Nu blev det fart på dom, med dom vuxnas hjälp så
hittades äggen.
Tjejerna satte sig så nöjda så på trappen & smaskade
på sitt godis.









Dagen gick fort, alla var mätta & belåtna på både mat
& godis.
Halv fem skulle Tezz börja jobba, så jag skjussade ner
henne. Lill snutta ska sova hos mommo idag, gött det.
En efter en droppade av vad efter dagen/kvällen nu led
mot sitt slut.
Vid sju så fick Tindra ett bad, det var välbehövligt efter
en dag ute & i godis ätandets tecken :))
Efter badet var det mys i soffan som gällde till
Disneychanel, men efter 3 min så sov snuttan så gott.
Hade varit en lång dag med mycket att ta in, det tar
på krafterna det=)

Det var bara att göra välling & lägga lilla hjärtat.

Nu avslutar jag dagen med att säga GLAD PÅSK till alla,
för nu är mommo trötter hon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0