Onsdag 20 april .. Nu står PÅSKEN för dörren ..

Tänk vad härligt det var idag när jag kom ut på morgonen.
Jag skulle hänga tvätt.
Sooolen skiner.. fönstren speglar sig BLANKA i solens sken.
(så här rena tror jag aldrig dom har varit).

Trädgården är fri från löv, (så gräsmattan lyser härligt grön).
Rabatterna är rensade (blommorna kikar upp).

Altanen skiner efter sin grov rengöring & rensande igår.
Nu känns det verkligen att det är VÅÅÅÅR :))
TACK Therese ♥ för all hjäp.. LOVE YOU ♥♥

●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬●
Varje sekund Du ältar det förflutna...
är en sekund Du stjäl från Din framtid! ♥
●▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬●.


♥ Ibland är allt livet härligt ♥
Här kommer en DIKT som jag fick av min TEZZ gumman
hörom dagen..
Den gick rakt in i hjärtat med tårar i ögonen. 

Min mamma

Är stark.
Är min klippa.
Har hoppat över många hinder i livet.
Finns ändå alltid där för mig.
Har torkat mina tårar när jag varit ledsen.
Har plåstrat om mina sår.
Har stöttat mig oavsett.
♥ Min mamma är bäst i hela världen. ♥

Så mamma luta dig tillbaka.
Vem har förtjänat det mer än du?

Vet att jag kanske inte säger det så ofta men..
♥ Jag älskar dig av hela mitt hjärta! ♥

♥ Många kramar ♥

Ja, vad säger man: Jo, jag säger som jag alltid har sagt:
Älskar er ungar ♥
Tänk att just jag blev vald att få bli er mamma,
Finns ingen vinst i världen som kan slå den vinstlotten.
LOVE YOU KIDS now and forever ♥



Ni har mitt
i era händer


Lite KLOKA ord 

Dom som vill dig något, dom kommer till
dig.
Alla som bryr sig om dig, dom lär höra
av sig.
Dom som saknar dig, dom tänker på dig.
Dom som vill ditt bästa, dom ger dig råd.
Dom som brinner för dig, dom finns alltid
där för dig.
Dom som älskar dig, dom lämnar dig
aldrig ♥
Resten, dom kan dra åt helvete ;)


Nu blev det en massa skrivande om annat idag,
men så är det ibland, älskar dessa ungar, tror inte
man kan älska sina barn mer än livet själv.


Nu får skrivandet räcka för idag, avslutar med en
Påsk DIKT som även finns på min sida på Facebook.
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
(enligt upphovslagen så får DIKTERNA inte KOPIERAS)
utan att du frågar först.
Endel DIKTER är personliga som endast är skrivna till
mig själv eller någon kär vän.


░░░░(¯`♥´¯)░░░♥
                   ..(\(\..♥../)/) Glad Påsk ♥
..( '.')....('.' )
o(_")").(“(“_)o
”˜˜”*°•. ˜”*°••°

DIKT om PÅSKEN

Nu står PÅSKEN för dörren &
påskkärringarna till BLÅKULLA
dom far.
Snart dom sitter på sin kvast &
genom luften far.

Men först dom stannar & knackar
på vår dörr.
Vi öppnar & dom till oss våren
vill släppa in.
Med påsken kommer påskliljorna
likaså.
Sen påskriset som vi har, det lyser
upp våra rum med alla sina granna
fjädrar i.

Vi köper ägg & det målas påskbrev
som aldrig förr.
Vi donar & står i, & påskkort vi
vuxna skickar förbrilt, & barnen nu
förvandlas till påskkärringar med
stora flin.

Dom önskar GLAD PÅSK så fint, &
dom hoppas nu på godis dom får &
lägga i påskägget sitt.

Ja våren sätter nu sina spår, &
påskmånen skiner hela påsken så
gul & fin.

Nu önskar jag alla GLAD PÅSK, &
kanske det blir med en nubbe till.

Skrivn av:
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0