Nu är det PÅSK.. Skärtorsdagen..

GLAD PÅSK  

Inatt har jag tyvärr inte sovit så bra, så det blev mycket
skrivande på min bok.
Skrivande, som jag sagt förut, hjälper mig i allt, den
har hjälpt min själ att läka & kanske förstå världen.
Älskar att skriva, har gjort det sen jag var liten.

Tar några rader ur boken som håller på att ta form.
Boken heter:
JAG TRODDE JAG HADE EN MAMMA

Vi gick ur bilen & upp för en stora & breda trappa, som
gick tiil den stora vita dörren till huset.
Mamma öppnade dörren, där inne stod en kvinna.
Mamma & kvinnan började pratade,
& efter en stund
(som jag tyckte var en evigheter) så kom det en man
i vit morgonrock med ruffsigt hår.
Mamma höll nu min hand hårt.
Nu såg jag, det var pappa, jag försökte slita mig lös för
att springa till pappa.
Men mamma höll kvar hårt i min hand, pappa satte sig
på huk & tittade på mamma & samtidigt sträckte han ut
sina händer mot mig..
Nu släppte mamma.

Jag slängde mig om pappas hals, han lyfte upp mig &
log, han såg trött ut..
Mamma & kvinnan tittade & sen fortsatte dom att prata.
Pappa tog mig till ett rum, där fick jag sitta i hans knä,
jag var så glad..

(så, det var ett litet utdrag i ett av styckena i boken)

Tar med min DIKT som jag skrev för lite mer än 1 v sedan,
hade den med här då med, men tar med den idag igen.
(även den finns med i BOKEN)

Jag trodde jag hade en mamma.

Jag försökte ju vara den du ville, men
aldrig det räckte.
Jag gjorde som du sa.
Men jag fick bara höra vad jag gjorde
för fel.
Jag teg & led & försökte samtidigt le.
Så jag försökte ännu mer att vara den
du ville.
För det enda jag ville, var att bli älskad
för den jag var.
Det lilla barn som inget förstod hur illa
livet kunde va.
Det lilla barnet levde utan att ens få en
kram.

Du valde ju att jag skulle komma till dig
i denna värld, varför då du mig ej ens
kunde hålla kär?
Jag väntade & väntade på den dag då
allt skulle bli bra.
Den dag du skulle ta mig i ditt knä &
säga men kära lilla barn, nu kommer allt
att bli bra.
Men den dagen kom ju ej.
Så det enda jag undrar, vad var det jag
gjorde som var så fel?

När jag så var fem, jag bestämde mig,
"mina barn ska veta att jag älskar dom."

Mina barn ska få bli den dom ska va.
Jag ska varge dag ge dom en kram att ta
med sig in i framtiden, samtidigt som jag
skulle säga..

"Du är min dyrbaraste skatt" den finaste
oslipade DIAMANT som finns.

♥ För jag är MAMMAN som finns ♥

Skriven av:
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..

DIKTEN finns på min sida på Facebook.
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
(enligt UPPHOVSLAGEN så får DIKTERNA inte KOPIERAS)
utan att du frågar först.
Endel DIKTER är personliga som endast är skrivna till
mig själv eller någon kär vän.

Många tankar gick även inatt till en vän som jag saknar
så oerhört mycket ;(
Det har nu gått ett år sedan vi sågs sist, & jag hoppas
så av hela mitt hjärta att allt kommer att ordna sig, att
 dom som har gjort så här mot dig ska få en riktig
näsbränna snart.
(när jag säger näsbränna så är jag snäll). 
Man kan inte fatta att ett land som SVERIGE tillåter att
dom gör så här mot barn.
För livet kan nog inte vara mer orättvist än det har
varit mot dig Mel gumman, det finns inte ord.
Vuxna människor runt dig som beter sig som IDIOTER,
barnen i sandlådan har bättre förstånd.
PARASITER är vad dom är.
Allt ska var för ditt bästa säger dom, tillåt mig skratta,
vems bästa?
INGEN, & då menar jag INGEN lyssnar på vad du vill,
vad du tycker, eller vad du känner.
Har försökt att trycka på några knappar, men det är inte
lätt, för PARASITERNA lever i sn värld & jag kan inte
prata med dig.
Jag hoppas du en dag kan känna dig FRI, & att du får vara
den tjej du vill.
Det barn, den tonåring du aldrig har fått vara. 
Istället fick du bli vuxen fort, & gå igenom saker som man,
inte tror är möjligt.
Jag hoppas att dagen ligger inom synhåll, att den kommer
snart, & att du får bli/vara den tonåring du har rätt till.
För nu RÄCKER det.
<3 Du vet inte hur mycket jag saknar dig <3
     

Det är lättare att tro på en LÖGN man har hört.. än att tro
på FAKTA som är SANT..
 
Som ett avslut för idag lägger jag ut några BILDER på mina
vovsingar, dom gillar solen dom med, särskilt Ziri gumman,
hon lapar sol som jag aldrig sett en hund göra ;))

 Bamse gubben


Ziri gumman


ÖNSKAR alla en  GLAD PÅSK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0