Långfredagen 22 April

Idag har det varit en dag som bara har rusat iväg,
vet inte vart den har tagit vägen :S
Igår kväll så så hade jag fått ett mail från en kär
vän som var intresserad av att komma & titta på
grabbens bostad (han har sagt upp den) men hon
hade inte hans tele.nr.
Så nummret fick hon, & det gjordes upp att hon
skulle komma imorgon eftermiddag, (idag).
Men nu blev grabben lite stressad för det såg ju ut
som ett virrevarv med grejer & flyttkartonger
överallt.
Grabbens tjej hade flyttat ut kvällen innan till den
lägenheten hon fått.
Så jag sa till grabben, jag & Tezz kommer ner
imorgon & hjälper till att få bort det värsta.

Men först så började dagen med en tur till
Mellerudstorp.

Nattas kille bor där, & hon skulle fira påsken där
idag med dom.
Så det blev en biltur på 9.5 mil t.o.r.
Men vad gör man inte för sina barn.. jo allt.
Dom är så söötaa så :))
 

Sen blev det direkt till Jocke då.
Det blev städa, skura & bära kartonger i massor, hade
egentligen inte behövt göra så mycket som vi nu gjorde,
men vi körde på när vi ändå höll på, synd bara att
tippen inte hade öppet, men det får bli efter påsk. 
Sen gäller det att hitta en mindre lägenhet under
sommaren, för sista Juni bär flyttlasset av, det ska nog
inte bli så svårt tror jag.
Jag var väll inte hemma förränn vid halv sex, Tezz &
Tindra tog en cyckeltur & kom upp så Tindra gumman
fick gunga lite i gungan, medans dom var ute så gjorde
jag mat.
Idag blev det enkel & onyttig mat, det blev Ala´ Carolas
hamburgare med pommes.

Efter maten så skulle Tezz & Tindra hem, men nu var
dom sleetna, så jag skjussade dom.
Då passade jag på & ringa till XXXXXXX där jag har
mitt förråd, jag behövde in & kika på vad jag har
där.
 Tezz & Tindra följde med dit först.
Där hittade vi en massa leksaker, pennor, kritor &
dockor b.l.a..
Tindra tog med sig två av dockorna hem.

Själv hittade jag en massa foton & fotoalbum, så 
en kartong med kort tog jag med hem för att kolla
igenom. 
Tänk vad tiden går fort med ungarna, snart 28 år
sedan jag fick min äldsta grabb.
Det var en massa kort, b.l.a. från när dom äldsta
barnen var små, från förlossningen, från olika
resor mm. 
Gud vad kort, är säkert en 1000-1500 bilder, så jag
har nog att göra en stund framöver.
Tur jag har dagens teknik hemma, en scanner så jag
kan få in dom på datorn så småning om :))


Har skrivit lite på boken som tar form innan jag
avslutade kvällen med att sitta & skriva lite på
BLOGGEN.
Jag tar med ett stycke  till, ur ett kapitel.
JAG TRODDE JAG HADE EN MAMMA
Den dagen min bror föddes, lovade jag mig själv
att jag aldrig skulle bli som min mamma.

Jag var så förväntans full när jag vaknade, det var
min dag idag, jag skulle fylla fem år.
Idag så skulle jag få synas, idag skulle alla lägga
märke till mig, t.o.m. mamma, jag var överlycklig.
 
Sen var det en sak till, jag skulle få en lillebror.
Alla hade sagt till mig: om han kom på min
födelsedag, så var han min..
Åh, jag var så nyfiken på lillebror, jag hoppades
så att han skulle komma idag som dom lovat.

Dagen gick, jag väntade, jag undrade om han skulle
komma någon gång.
Till slut så sa mamma: NU är det dax, lillebror är på
väg,  han ville komma nu..
Tänk lillebror kommer på min födelsedag som alla
hade sagt.
Det sista mamma sa innan hon åkte, var att ser
du, du får din lillebror på din födelsedag som vi
sa.
 Han kom, & nu är han bara min, tänkte jag,
äntligen.
Den här var den bästa födelsedagen jag någonsin
haft.
Så kom lillebror kom hem.
Men inget blev som dom lovat.
Jag var med mamma hela tiden när hon matade
lillebror, när hon bytte på honom, & jag vaktade honom
när han sov..
Jag tog honom under mina vingar, inget fick hända
honom något.
Han var ju min.
Min lillebror blev min räddning från första stund, jag
blev som en liten mamma till honom, fast jag endast
var fem år gammal.
Jag fick honom aldrig som dom lovat, det var då
bestämde mig.
Lillebror skulle aldrig behöva må som jag, för jag ska
ta hand om honom ändå.

Glad Påsk alla, var rädda om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0