18 April

Ja, då var det MÅNDAG igen, & en ny vecka.
Sooolen skiner idag med, gillar att våren är här.
Var ut en sväng nu på morgonen & tagit lite kort, såg
både vitsippor & tussilago.
På ett ställe så var ett helt gärde fullt i tusselago, har
aldrig i hela mitt liv sett så många på ett & samma
ställe.
         

Idag har Tezz tagit bästa grannens fönster.
Så mormor har fått mysa idag med, like, like..



Middagen idag bestod av Pasta med ala´ Carolas
köttfärssås.



Skrev en DIKT idag om våren, den finns på min sida
på FB. Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..

OBS:
mina DIKTER är personliga, dom får ej KOPIERAS..
(enligt upphovslagen)
om du är intresserad av mina dikter
så fråga först.

DIKT

VÅREN
Våren är nu kommen, med alla knopparna
på träden som vill slå ut.
Och blåsippan & tussilagon uti backen som
...leker titt ut.

På ängen växer en sommaräng fram, & i
träden sitter fåglarna & sjunger sin finaste
sång.
Det porlande ljudet från bäcken, är hälsningen
att våren nu är här.
Och då våra vår känslor vi bär.

Likaså myggorna som vi alla kan tycka,
näääää, "dom kan kvitta".
Och alla barnen som leker tafatt & titt ut.

Med solen som kommer med våren så fin,
"den gillar vi" & lägger till med ett stort flin.

Och solen, & dess varma täcke, lägger sig
nu sakta över vår jord, med den varmaste hinna,
så alla våra grödor nu kan börja & gro.

för IDAG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0