19 April

Idag har det gjorts mycket, (inte jag då kanske), men
min gulliga Therese.. Tezz sov över här inatt oxå..
Stannade & hjälper stackars lilla mig..
Villken energi hon har, önskar jag hade en liten bråkdel.
Medans Tezz grejade så passade jag lilla hjätat.
Först så började hon med att skura hela altanen, plockade
bort allt som var där, & sen skurade hon räcket, golvet,
ja allt.
Det vita var grönt av sånt där fukt mögel som det blir.
Bilden överst visar lite hur det såg ut innan.. Den nedre
bilden visar hur det blev med lite vatten & yes
diskmedel.

Det blev stor skillnad.
Medans Tezz höll på med altanen så tvättade jag, det är
bäst att passa på när det är väder.

Sen började jag med att tvätta ett par plast stolar som hade
stått ute i vinter, dom hade verkligen blivit gröna.


Blev som nya stolarna.
Sen när städningen var klar på altan så skulle alla grejer
tillbaka på sin plats.

Blev gör bra :)) Tack gumman, du är guld värd.
Efter det var klart så satte Tezz igång med att kratta bort
alla löv, medans hon höll på med det kom Mogge.
Nu krattade dom båda två.

Tindra var med & hjälpte till. Hon tyckte att lövhögen var
en spännande plats.

Medans dom krattade så gjorde jag mat, det blev lite enkelt
idag, blev Carolas ala´mos med falukorv.



Efter maten så fortsatte Mogge & Tezz med att sätta
ihop gungställningen
(dom hade börjat med den när jag gjorde mat)
det blev tydligen ett avbrott i krattandet.
Var en liten gullunge som blev så glad åt gungorna
så.


Jag fortsatte med tvätten, är så gött när det kan hänga ute.

Ja, idag har det gjorts mycket..
Jag har nu så ont så massage får det nog bli imorgon om
jag kan få en tid.


Men nu får det bli kvällen & bingen..

Kommentarer
Postat av: Anita

Jätte fin blogg:) Vill ha mera av detta:)

2011-04-20 @ 15:05:30
Postat av: Lolamee

Tack Anita :))

2011-04-26 @ 00:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0