12 APRIL 2011

Tänk vad tiden går fort ibland, trodde inte det var så längsedan jag var här, men det var det tydligen.. Jag har haft en tuff höst/vinter, med mycket besvär med en massa skit... suck..
Vet inte riktigt var jag ska börja. Har varit sjuk, varit inlaggd på sjukhus, rehabilitering, provtagningar, akutbesök, medicineringar som inte har funkat mm.. Så tyvärr så har BLOGGEN blivit lidande, men nu ska jag försöka ta nya tag igen.
Jag har äntligen efter flera år fått en del svar på vad det är jag har, mycket tråkigt, men samtidigt så vet jag nu iallafal, så varge dag är en kamp att finna vardagen igen, få den att gå ihop. Försöker att hitta tillbaka den personen jag var för 2 år sen då kroppen kappsejade.
Vet att jag aldrig kan bli densamma fullt ut, men jag vägrar & vara den paralyserade & inte göra någonting. Det är bara jag själv som kan vara den jag vill vara. Det som är det jobbiga med att man är sjuk & det inte syns utanpå, är alla kommentarer som, men gud, du som ser så frisk ut. Hade man haft en ampterar arm eller ett ben så hade det varit en annan ton, då var det lättare för folk att förstå.. För det ögat INTE ser finns tyvärr inte i folks ögon.
Min räddning har varit turen att få möjligheten att jobba där jag jobbar nu, älskar att få jobba, visst ibland kan det bli lite mycket ibland, men vad gör det, då vet man att man lever :))
Tyvärr funkade det inte på mitt gamla jobb så därför är jag så tacksam att jag fick in en fot, där jag nu jobbar.. arbetskamraterna är toppen, gillar det jag gör på jobbet.. klart att det finns piss dagar, för det kommer man aldrig ifrån var man än jobbar.. men dom dagarna försvinner i mängden med dom bra..


♥ Ingen kan hjälpa den som inte hjälper sig själv ♥

För 3 v sedan på jobbet så small det till i höger sida när jag jobbade, stod i en ställning på jobbet som inte var lämplig, höll på att fara i golvet av smärtan, men reste mig upp & det gjorde ont men inte så ont som det gjorde när jag höll på att fara i golvet.. tänkte att det gick nog bra, det var nog inte så farligt, det gick några dagar, kändes lite, men inte så farligt, vande mig under dom näst kommande 2 v, men i onsdags så började det bli värre, sen varge dag efter det så blev det mer & mer, smärtan/det onda spred sig från ryggen, upp på sidan under armhålan & fram på bröstet.. nu gjorde det så ont, kunde inte lyfta armen, inte hosta eller nysa.. blev t.o.m. jobbigt att prata.. Så idag fick jag ringa min läkare, åkte dit, dom kollade hjärtat, men det var det inte (dom ville bara utesluta).. konstaterade att jag hade inflamation i bröstryggen :( .. Jag säger då det, jag med min vanliga tur, men fick iallafall inflamationshämmande tabletter.. så nu ska jag försöka vara ledig resten av veckan & helgen för vila, så hoppas jag att det lanar av..

VÅRTECKEN som jag har hittat i mars när jag har jobbat natten :))


Under eftermiddagen så hämtade jag lill snutta.. T ska jobba imorgon, så mysfaktorn har varit på högsta nivå.. mycket mys & pyssande förståss :))
Tänk vad fort det går med dom små, lill snutta prata hela tiden. 



Nu är det dax att krypa till kojs Zzzzzzzzz









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0