Kanon dag..

Idag har solen skinit & värmt riktigt som en varm sommar dag. Jag har varit både ute & inne. Jag började med att flytta över dom små fiskarna som nu hade växt till sig till det stora akvariet. När jag höll på så fick jag se att det var vatten utanför det lila som ynglen är i.. suck, suck
Attans, det var bara att tömma det & kolla om det läckte, vilket det inte gjorde som tur var. Vet inte riktigt var vattnet kom ifrån, kanske det var från snöret som satt fast i termometern som jag hade i?
Men när jag ändå tömt akvariet så tog jag ett annat som var större, det var tänk sedan en tid att jag skulle ha bytt men det blev aldrig av.
41 stycken yngel som växt till sig fick flytta till det stora akvariet. 103 stycken yngel fick flytta in i det nya som var lite större.
Sen kom T & lillsmöla även idag. Det blev lek, bus & mys. Senare blev det en liten  fisketur som uppskattades mycket.
Lillsmöla hon fick en liten abborre. Den var inte skadad så vi släppte tillbaka den i sjön. Efter fisketuren blev det lite toast, magarna blev hungriga ute på sjön.
Sen åkte vi till stallet för & hämta Natta gumman som redan var där. Lillsmöla fick rida lite, sen mockade vi & tog in dom för natten.
Kvällen har jag intagit i soffan i ryggläge, men nu är det natta, dax att dra sig mot bingen. Jag måste upp tidig för ett besök till CSK så då är det bäst att lägga sig i något sånär i tid.
Lite bilder.. Sjön låg blank & fin.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0