Skallebanken fortsätter ((

Nu har jag inte varit in på 2 dagar.. fy på lilla mig.. "skratt".. Tur man kan skämta till det lite mitt uppe i allt. Tyvärr så håller kriget på fortfarande där uppe på hjärnkontoret, har inte blivit ett dugg bättre.. Migrän i 10 dagar.. NOT FUN :(( & blodtrycket ser inte ut att vilja gå ner..

Men om jag ska börja att sumera gårdagen, Jag gjorde nattskiftet igår som jag blev utringd på, det gick jätte bra, men mycket att göra, men det flöt på iallafall. Men under natten, frampå den andra härlft av natten började det att snöa.. Vad kuttsingen, det var ju 3 maj, det är ju inte klog, natten innan var det -4 gr, man börjar fundera vad som händer med moder jord.





Sen var det den där förbenade huvudvärken gjorde sig påmind hela natten, & ju närmare morgonen det gick så stegrade den sig, så när det sen var dags att bege sig hem så blixtrade det i skallen. Men vardagen ska ju ha sitt, så lilla jag kan inte bara sitta & rulla tummarna tills det behagar ge sig, vilket det då inte gör heller. Men väl hemma blev det vila till klockan ett, när Mogge & lilla Tindra kom in & väckte mig. Mogge hade varit & hämtat lillsnutta innan han skulle iväg att jobba, (Tezz skulle jobba kvällen), så då får mormor ha sin guldklimp här tills imorgon :)) Så nu blev det både mys & bus & bad, t.o.m. lite vila på soffan emellan åt. Även en promenad på eftermiddagen.

 

Herregud vilken underbar unge, har aldrig varit med om någon som är så matglad som hon, & vilka stora portioner sen :)) men det gillar vi.. Gjorde en mustig soppa till gumman, det gillades.

    

Tar med en DIKT
♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥
Tänk vad livet går upp & ner.
Somliga dagar man bara ler.
Andra är ledsna & bara grå.
Undrar varför det ska vara
så!
Jag önskar alla fick må bra,
& att le en liten stund varje
dag.
Det är inte alla som får det.
Men försök en smula så
funkar det.
Ett leende, en kram, eller ett
kort.
Inte så mycket men betyder
så stort.
♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥
OKÄND

Då ska vi sumera dagen idag då. (4/5).. Tindra hjärtat började med en rejäl sovmorgon, hon vaknade tio. Tänk om en annan kunde sova oxå, vore ju suveränt, nee, en annan ska vara uppe före tuppen jämt grrrrr..
Dagen börjades  med frukost, sen lite soffmys till Piff & Puff. Sen gjorde snuttan & jag en liten filmsnutt där vi satt & sjöng & vi pratade om alla ord hon kunde, vad hon kunde härma mm.. Tyvärr så vet jag inte hur jag får in ett sådant klipp här, eller jag tror jag vet, men man måste lägga ut det på You Tube först, får sätta mig in i det när jag känner att jag har trögen till det..

DU BLIR VAD DU TÄNKER 
♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥
Har rensat en garderob, snuttan var med i högen bland kläderna, & hon tyckte det var gör kul & gömma sig, & leka titt ut, tillslut hade jag kläder i hela rummet. Hon provade mina strumpbyxor, dom fick hon upp ända till hakan, (hade tyvärr inte kameran med, & tänkte inte på den heller).. jag som hade velat ha ett kort, lovar det var en syn för ett gott skratt.
Sen blev det middag för hjärtat, vilket bestod av Mormors ala pasta med köttfärssås. Det gillades :))


Sen var det middagslur för snutta, då passade mormor på att inta ryggläget oxå, försökte vila bort lite av skallebanken.
 
Efter tuppluren så var det bara att göra sig i ordning för hjärtat att åka hem till en mamma som höll på att längta ihjäl sig.. "skratt" (förstår henne).. men hjärtat kommer tillbaka imorgon för att sova över igen. Väl hemma efter jag hade lämnat gumman så intog jag ryggläget igen.

Så nu har jag jobbat på huvudvärken för att ta fajten imorgon när jag vaknar, för sen går det i ett när gumman kommer igen..
 Får bli en DIKT som avslutning idag.
 
LÄNGTAN
♥♥♥♥
Jag har en längtan som jag trodde inte
fanns.
Jag trodde livet skulle vara som det
...alltid var.
Men en dag så ändrade sig allt, då kom
längtan efter det som ej längre var kvar.

För livet för mig rycktes bort, & längtan
kom till det som en gång fanns.

Så nu jag inget tar för givet, för inget
som jag inte vet är längre så givet.
♥♥♥♥
Skriven av:
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
(som även finns på min sida på Facebook) ..
Dikten/dikterna får ej KOPIERAS enligt UPPHOVSLAGEN, var vänlig att respektera det.
(Under alla dikter ska det stå vem som har skrivit dikten).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0