Ännu en dag med sol..

I morse vid nio, så var det redan 22 gr i skuggan, härligt, ännu en varm sommar dag. Idag så kände jag mig ganska ok i kropp & knopp, huvudvärken låg lite där i bakhuvudet, men den höll sig där ganska bra hela dagen, fick ta en tablett mitt på dagen bara.
På förmiddagen så blev det lite plock & storstäd i badrummet. Sen runt elva kom älskade syster yster med sina två bedårande flickor. Var så länge sedan vi bara träffades på tu man hand & umgicks. Den ungsta av syster yster töser hade gjort ett så fint kort till mig :)) Hon har klippt & klistrat & lagt ner ett sånt arbete på detta kort, t.o.m. skrivit själv, hon är endast fyra, men fyller fem, gulligt av henne, eller hur? Tack N, kortet pryder mitt bord som jag sa :))

När syster yster kom så drog vi ner på marten en stund, så barnen skulle få gå runt lite, & jag fick köpa mina gummistövlar jag hade sett, fick även tag på två studentpresenter, som jag tyvärr ej kan berätta vad det är, vill ju inte att denna någon som det är till ska få reda på det innan det är dax :)) sen fick jag även tag på två fina klänningar, som farmors älskling b.l.a. ska få när hon fyller år, fick även tag på en present till en som fyllt år nyligen, vilket jag heller inte kan skriva vad det är som ni säkert förstår, sen sist men inte minst så blev det ju då strumpor, som man bara måste köpa varenda gång man går på en marken, det blev 36 par. Så inköpen var lyckade, eftersom det var faktiskt bara nyttiga & nödvändiga. Inget kraffs & så :)) 

Efter vi hade strosat färdig, så begav vi oss hem, magen kurrade på oss allihopa nu. Vi jocksade ihop grillad kyckling med potatissallad & en massa grönsaker med ost & baguette till.  Det var mumma det, inte så gott med varm mat när det är varmt ute, så detta var perfekt.

Efter maten så hade jag lovat tjejerna att polen skulle tas fram, & dom skulle få göra rent den, så vi kunde fylla upp den med vatten, så dom kunde få bada. Det var några tjejer som var ivriga att få börja kan jag lova. Så sagt & gjort, basängen togs fram, & tjejerna kröp ner i bassängen & skurade för fullt. Sen var det bada som gällde :))

Syster yster & jag fick småstunder som vi kunde prata om ditten & datten
, medans tjejerna badade för fullt, men det är inte lätt när det är full fart, fattar inte att dom inte frös, vattnet var iskallt.. brrrrrr
Vid fem så for min älskade syster & do små, hem over där. halv sex så hämtades mina guldklimpar, mormor/farmor ska vara barnvakt medans mammor & pappor ska bege sig in i dimmornas värd "skratt".. Givetvis så var det gungorna som gällde först som vanligt när dom kom, det gungades för fullt, till slut så fick dom se basängen & då blev dom lovade att få bada imorgon om vädret tillät det, & jag hade tur att dom nöjde sig med dom orden :)) ...

Efter lite gungande & bus, så blev det glass på altanen & det gillades. Det svakade gott med isglass "PIGGELIN" t.o.m. mommo/fammo gillade det skarp :))



Sen när glassen var upp äten så gick vi på en promenad. Tjejerna höll varandra så gulligt i handen. Vi gick & tittade på kossorna & fåren. Först var kossorna längst bort i hagen (hagen är gör stor) så vi såg inte så mycket, men så ropade jag "kossorna" ett par ggr (det gillade tjejerna) dom tittade med stora ögon på mig när jag ropade, sen mot hagen, tredje gången jag ropade så kom dom i full gallop, vette kuttsingen om dom stackarna trodde dom skulle få mat eller vad? Men dom kom i full spid. Så nu var det kossor över allt, & tjejerna var överlyckliga.



Där stod vi ett bra tag & tittade på kossorna, & kossorna stod frågande & titattande på oss dom med. Efter vägen när vi sakta gick hem, så hittade tjejerna blommor som dom givetvis skulle plocka & lukta på, & då fick jag några fina kort til :))

Sen var det soffmys en stund när vi kom hem, det blev en tecknad film på fyran, "KYNG fu PANDA" .. den gillade tjejerna :)) Sen var det sängen för dom små, men först skulle dom små gaddarna borstas rejält i munnen efter alla gosaker under dagen. Sen med barna i sina sängar så blev det även rygglägge för mig, fast i soffan. Jag var gansk sleten efter en dag med dessa underbara liv :))






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0