I förrgår....

Var det - 25 gr här på Kärn & det bet rätt bra kan jag lova, myggfritt var det med, idag är det nästan vår, nej skämt & sido men nu har det sjunkit rejält till endast - 9 .. lov it... but won´t spring now.
Idag har jag rensat en massa kläder, kanske lägger jag ut lite här till en liten bloppis, vi får se, än är jag inte klar.
Har även suttit & summerat 2015 som tyvärr inte har varit av det positiva direrkt tyvärr, det är mycket som har hänt som har varit tungt.
Hösten särskilt har det ena efter det ena haglat på, vilket resulterade till att kroppen kappsejade rejält i slutet av september.
Dom farade för stroke/blödning i hjärnan men vilket det visade sig att att det inte var som jag givetvis tackar stort för som var skönt att kunna utesluta men då kom frågan, vad var det då istället som hänt?
Jag blev liggandes på sjukhuset i nästan två veckor för utredning med en massa röntgen & provtagningar, är fortfarande sjukskriven.
Nånting hände förra veckan igen, har hänt tre ggr till efter den första så detta blir fjärde gången nu, blir inte ens rädd nu längre & det kanske inte är så bra då det verkligen inte är bra.
Jag blev liggandes rejält dålig förra veckan på onsdagen med kramper i hela kroppen samt vänster sida i huvudet med världens huvudvärk som höll i sig tills igår, 10 dagar denna gång.
Så idag är det första dagen som jag är uppe sen förra veckan därav den energin till att göra en massa idag men orken räckte inte så länge vilket man borde har förstått.
I mitt summerande idag så tyckte jag att det var passande att skriva ett nytt kapitel för år 2016 med start direkt med att vända blad.
Rom byggdes ju inte på en dag men det blev ju klart & så även livet & starten på året har faktiskt blivit bra så målet kan bara bli bättre.
Målen kommer att vara realistiska, måendet kommer att komma först men jag måste ta tillbaka livet någorlunda som det en gång var men med dom förutsättningar jag har idag.
Mål 1 är att föra in mycket mer av det jag mår bra av, stanna upp & njuta & inte följa stömmen för att det ska vara så.
Mål 2 är att säga nej när kroppen eller magkänslan säger det & inte köra över mig själv för att alla förväntar sig att man ska säga ja för att man alltid har gjort det.
Mål 3 se till att några av dom realistiska drömmarna blir verklighet.
 
Lev i nuet, njut av varje dag som det vore din första dag för morgondagen vet du inget om.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0