Upprörd ;(

Satt & kollade runt lite på FB förut hamnade då på en länk som hade kommit dit idag, det handlade om en 8 årig flicka som hade blivit bortgift med en man som var 5 x äldre än sig själv.. säger bara fy fan :(
Inte nog med det han skulle ha sex med henne på bröllopsnatten oxå som resulterade i att hon fick sådana inre skador/ blödningar att hon förblödde & dog.
Grrrrrrrrrrrrrrr... jag blir så arg & så ledsen av vad jag läste, att sådant här får ske, sen kan man ju undra om dessa idioter föds utan hjärnceller eller vad är det frågan om, det inkluderar även föräldrarna att dom kan tillåta något sådant.
Jag skiter i att detta sällsynt vidriga exempel på institutionaliserad & legaliserad pedofili ska ha inträffat i staden Hardh i nordvästra Jemen, det ska inte få förekomma någonstan.
För arrangerade äktenskap mellan vuxna män & minderåriga flickor är som bekant alleles för accepterade & mycket vanligt förekommande i stora delar av den muslimska världen & har legitimeras av att profeten Muhammed själv ägnade sig åt det.. hur kan man se upp till en sådan person går över mitt förstånd.
Men faktiskt i konservativt muslimska länder som Kuwait & Förenade Arabemiraten upprörs människor över detta obehagliga fall & krav reses på att Jemens myndigheter måste vidta rättsliga åtgärder mot både mannen & flickans familj.
Det är tummen upp, bara hoppas att det sker, för jag hoppas dom får så mycket skit så dom fattar att detta inte är rätt, lås in dom & kasta nyckeln, skärp lagar, låt barn vara barn... snälla.
 
muslimska barnbrudar
 
http://avpixlat.info/2013/09/09/8-arig-brud-dog-av-inre-blodningar-efter-brollopsnatten/
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0