Tankar..

Ibland funderar man hur livet kan te sig så olika från människa till människa. Dom flesta åker runt på en räkmacka hela livet medans vissa får gå livets hårda skola hela livet :p
Det finns så många orättvisor som händer & sker hela tiden.. VARFÖR?? undrar man givetvis.. !!
Varför ska min dotter drabbas av reumatism?.. Varför ska min vän ha lekumi?.. Varför har flera av mina vänner rykts bort så tidigt & tragiskt?
Varför händer det så mycket sjuka grejer dagligen som om det vore helt okej?.. Hur mycket orkar en människa med egentligen? .. Vi människor är allt en konstig ras som tillåter allt som sker runt oss som vi faktiskt kan påverka, inte sjukdomar då tyvärr men vi kan påverka mycket annat.
För att klaga på allt är vi otroligt duktiga på, men vi är urkassa på att gå ihop & göra vårat yttersta för att saker & ting ska bli till det bättre & ej längre accepteras.
Känner bara att det blir lite mycket ibland & att man är lika liten som en myra i denna konstiga värld vi har varit med & skapat.
Kan vi inte låta barn vara barn.. Låta sjukdommar & skit utrotas.. Låta idioter som på något sätt skadar en annan människa skickas ut i rymden för att aldrig kunna återvända. . Låta dom som inte kan hålla fred på jorden ramla ner i ett hav med snällhetsdryck så dom blir menlösa resten av sitt liv.. Låta godhet föda godhet.
Näääää det är väll bäst att gå "back to reality".. nu har jag ju gnällt av mig lite i alla fall :p
Det är väll lika bra att göra ett stört dyk ner i bingen för att försöka landa mjukt på kudden så det blir ny dag med nya tag någon gång.. Zzzzzz
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0