Mentalt slut..

Lång dag på CSK, är helt slut i både kropp & knopp. När jag kom upp till E på avdelningen så berättade hon att hon hade svimmat imorse när hon skulle gå på toa så hon hade fått världens bulla & var gör blå.
Vårdplaneringen den gick bra men allt tog en hiskelig tid men vi checka 3 ggr att allt som sagt/behövdes för/när hon skulle komma hem hade kommit med & att dom hade förstått hennes behov helt rätt.
När jag väll sen var hemma så gick det inte ens 1 timme så ringde dom från CSK & berättade att hon var jätte dålig, hon skulle ner på skallröntgen direkt då hon knappt kunde prata & hade ingen känsel i höger arm & ben.
Nu fattade jag ingenting, en stor klump i magen infann sig direkt med oro, med gråten i halsen & klumpen i magen satt jag & väntade på att dom skulle ringa & berätta vad dom sett.
Behövde inte vänta länge innan dom ringde, det visade att hon hade en rejäl blödning som låg & tryckte på, dom satte direkt in trombisiter & har nu vak på henne så att dom ser om det går tillbaka av sig själv eller ej, så nu håller jag tummar & tår för dig vännen.. Love you <3
Jag kommer att få en rapport ikväll hur läget ser ut om det inte blir akutläge så dom hör av sig för det istället :p
Nu ska jag i alla fall passa på & lägga mig en stund utifall det blir skarpt läge & en behöver häva sig iväg på direkten
.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0