Då var det dax igen :(

Jaha, det blev inget jobbande, fick ett samtal när jag var på väg in till jobbet från en av Nattas kompisar. Natta hade ramlat av Fanny igen :( hon var helt borta, pratade sluddrig.
Hon hade precis ridit klart & var utanför stallet när Fanny skvatt till för något & hoppade åt sidan, vilket inte Natta gjorde utan hon for ju åt andra hållet med ryggen & huvudet in i stallväggen med en stuts tillbaka rakt ner i marken.
Det blev till att ringa chefen så hon fick ta in någon annan som kunde jobba så jag fick trycka foten i bött på gasen mot Lillerud istället.
Väl framme så var det bara att få in henne i bilen & i ilfart in till akuten samtidigt som jag hade rådgivningen i luren.
Väl vid akuten så fick jag köra in bilen direkt där ambulanserna kommer in akut, där inne stod det 3 st redo för att ta emot henne när vi kom.

Dom tog henne direkt på en bår & in till ett rum på akutmottagningen, & där inne väntade ytterligare 6 pers beredda vilket 2 st av dom var läkare.
Sen var det full rulle med olika kontroller, provtagningar & röntgen, just nu väntar vi på svar på röntgen & hoppas att inte sprickan i bäckenet sen julas har blivit värre & att det nu inte har tillkommit något mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0