Då var det kväll..

Och påsken går på dom sista timmarna & jag är faktiskt ledig i några dagar nu.. like, like :))
Igår när jag kom hem efter jobbet hände en stor grej som jag väntat mycket länge på så kom inte i säng föränns runt ett snåret för att sen ge mig iväg för & göra ännu en natt på kvällen.
Så det blev inte många timmars sömn men det gick bra.. natten, faktiskt hela påskhelgen har varit ok, lördag (påskdagen) blev det lite snärjigare då vi skulle hinna med samma som alltid fast med en timmes kortare arbetspass, då man ställde om klockan till sommartid, men det gick det med, blev ingen direkt rast, men, men :p
På vägen hem imorse efter jobbet så var det nära det blev rådjursadel på middagsbordet idag, det är tur man har reaktions förmåga som heter duga trots att man har gjort ett 10 timmars pass & knappt sovit på 2 dygn.
Men, men, nära skjuter ingen hare som den vise sa.... & tack gode gud för det :)) .. Otroligt söööööta var dom dock & jag blev riktigt klar vaken kan jag lova med hjärtat i halsgropen :)
Som sagt, det var två rådjur som stod mitt på vägen, dom stod bara där efter en kurva, så det blev tvärnit kan jag lova, men tro inte att dom blev rädda av det inte.
Nejdå, dom stod där i några sekunder & fattade nada, sen börjar dom röra lite på sig men inte tillstymmelse till att ta skydd av skogen inte.
Sen började dom springa runt som yra höns framför bilen & inte visste vart dom ska ta vägen, stackare, där tyckte jag faktiskt synd om dom :(
Väl hemma sen så somnade jag som en klubbad säl iallafall för & vakna några timmar senare med migrän vilket var mindre roligt, det var bara att ta medicin & krypa ner i bingen några timmar till & hoppas på att det var borta när man kvicknade till nästa gång.
Det mesta var borta när jag vaknade, som tur var så hade jag en tid hos massören idag så jag pallrade mig dit med solbrilorna på då det var alldeles för ljust ute.
Väl där så fick jag mig som vanligt min välbehövliga duvning så migränen försvann.. like, like :))
Sen frampå eftermiddagen så kom Natta gumman & D på besök i Nils (för er som inte vet så är Nils Nattas A-trakror).
Det var göttans & få se & krama skruttan lite :)) .. & nu sitter jag här & har summerar i stort sett hela påskhelgen & dagen idag som faktiskt nu har tagit slut medans jag skrivit.
Så nu är det vardag igen, en helt vanlig tisdag :)) ... jag får nog snart dra mig till bingen så jag kan ta vara på dagen idag.. Så säger natti natt så länge Zzzzz :))
 
,
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0