Tänk om..

Suttit & sorterat en massa leksaker, böcker mm från när ungarna var små. Hittade även lite kort på dom. Herregud så länge sedan det är. Vart tog åren vägen? :p
Tänk om man kunde vrida tillbaka klockan ett tag, få njuta av den tiden igen. Finns vissa saker jag skulle ha gjort annorlund (har inte med barnen att göra, handlar om andra saker).
Men samtidigt så är det ju som det är, vi gör våra val & misstag i livet, det är bara att köra på utan att blicka bakåt. Gjort är gjort, det viktigaste är vad man gör med nuet :))
Men ibland går tankarna & funderingarna åt håll som man inte tänkt sig att dom skulle göra mer. Som i kväll när jag satt med alla grejerna.
Det blev en nostalgi tripp på hög nivå med många minnen som kom tillbaka.
Bara av att hålla i vissa leksakerna, t.e.x. en bok. Kommer ihåg när jag läste varje kväll för ungarna, helst skulle jag skippa boken & hitta på en egen bra berättelse, eller repetera någon jag kom på kvällen innan.
Undrar var jag har lagt alla sagoböcker jag har skrivit till, vet att dom finns. Packade ner dom i en låda för en hel del år sedan.
Skulle vara riktigt kul att kunna plocka fram dom & läsa dom för knoddatna när dom kommer, föra traditionen vidare.
Får nog ta en dag & göra ett röj i källaren & gå igenom låda för låda :))
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0