knoddmys :))

Idag har mysfaktorn varit på hög nivå hela dagen kan jag lova. Båda knoddarna har sovit över :)) så det har blivit en blandat kompott av mycket lek, bus & mys.
Nu sover den minsta knodden middag, medans jag förbereder middag nr 2 tills i eftermiddag, & den andra hon leker så lungt med sig själv :))
morgonen började med mys i soffan för att sedan inta frukost. Efter frukosten så var det ut i mommas/farmors lekpark.
När dom lekt där ett tag så gick vi till hagen för att se om den lilla kalven fick vara med i gemenskapen med dom andra kvigorna & kalvarna.
"Har ju inte hunnit berättat om det: drar det lite kortfattad, kvigorna med kalvar kom igår till hagen. Då var det en stackars kalv som tydligen en kviga stött bort ganska tidigt.
Men det hade funkat ganska ok där dom stått innan, men nu så gick han helt själv där i hagen, eller låg i diket i hagen & sov.
Blödig som man är så ringde jag ju direkt till ägaren. Han visste delvis om problemet, men inte hur dom bettede sig här ute i hagen. T.o.m. så gick kalven ut ur hagen & ut på vägen för att söka efter sin mamma :( vi hjälpte honom in tillbaks i hagen.
Så sagt & gjort, knoddarna & jag gick för att kolla hur läget var, blev glad av vad jag såg. Han var bland dom andra kvigorna & kalvarna, dock fortfarande själv, men han fick ändå vara med i gemenskapen nu. Hoppas bara att det inte var en tillfällighet, & hoppas han följer med dom när dom rör på sig. Ska ta en sväng sedan för & kolla läget igen.
Lite bilder från dagen än så länge, även en bilf rån igår på kalven (tyvärr dålig bild)
Lilla KALVEN :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0