Segt..

Idag hade jag velat stanna kvar i sängen, är en sådan där dag då det inte känns bra alls :( men skam den som ger sig, det var bara att ge sig upp imorse som vanligt.
Vi var ju på CSK igår hjärtat & jag, det var med lite tunga steg vi gick därifrån, fick defusa svar. Fast läkaren är inne på samma spår fortfarande som han har varit hela tiden. Det jobbiga som han sa så brukar det inte vara en lätt väg till svaret :( så nu får vi fortsätta testa ett tag till för att se vad som händer på lite längre sikt.
Som mamma önskar man av hela sitt hjärta att man kunde byta plats med sitt barn & kunna ta bort det onda & göra allting bra.
Man börjar tvivla & undrar hur livet kan vara så grymt. Jag tänker då speciellt på alla barn som finns & som blir sjuka, dör, mister sina färäldrar, blir illa behandlade i livet av olika slag mm. Är det inte meningen att dom ska ha hela livet framför sig, få leva, få njuta & bara vara barn/tonåringar & växa upp till ett bra liv.
Varför ska vissa människor prövas så mycket hårdare än andra, varför måste vissa dö för att man ska förstå vad saknad/smärt & sorg är.
För visst är det väll så när det händer så står vi där & inte förstår & säger: Varför blev det så? Varför gjorde jag inte så istället? Varför sa jag inte det oftare? Varför märkte jag ingenting? Hur kunde det hända? Varför & varför! Vad är meningen med livet?
Vi börjar vacklar från verkligheten & det smärtsamma tar över, vi ser inte meningen med livet längre. Vi ifrågasätter allt. Vi blir arga, det finns bara smärta & sorg.
Det finns ett ordspråk som jag vill verkligen att alla tänker på & tar till sig, det är:
"LEV idag för imorgon kan det vara FÖRSENT"
Sen det andra:
"LEV idag som om det vore din första dag i ditt liv"

Lägger in en dikt som jag skrev förut.. Länkar med till min sida: Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom.. på Facebook, dikten finns där med.
https://www.facebook.com/pages/Sorg-K%C3%A4rlek-%C3%84nglar-visst-finns-dom/229518478431
Dikt
Mitt barn
Kanske ni har mist någon som stod er kär.
En vän eller någon annan som ni höll så kär.
Då du vet & många tårar du gråtit.
Har du mist ett barn, då gråter du för evigt
& varge dag.
Om du har en stund så ska jag försöka förklara,
varför det aldrig mer blir detsamma.
För trots allt så är vi normala & inte alls galna.
Att begrava någon nära eller någon kär. är alltid
sorgligt.
Men någonstans i våra hjärtan har vi vetat att en
dag vi alla vandra.
Begrava någon nära, för det förväntas vi göra.
Men det är något annat med ett barn, det har
kommit till oss för att leva.
Inte för att komma & sen säga adjö.
Våra hjärtan slits nu mitt itu, vårt barn leker inte
mer & säger inte titt ut.
Ett trasigt hjärta kan läkas till slut, men ett brustet
som gått mitt itu blir för alltid trasigt.
Man blir aldrig hel.
Skriven av: Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
Mitt barn
✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
Kanske ni har mist någon som stod er kär.
En vän eller någon annan som ni höll så kär.
Då ni vet & många tårar ni gråtit.
Men har ni mist ett barn, då ni gråter för evigt
& varge dag.
Om du har en stund så ska jag försöka förklara,
varför det aldrig mer blir som förut.
För trots allt så är vi normala.
Att begrava någon nära eller någon kär, är alltid
sorgligt & så svårt att bära.
Men någonstans där vi vet att en dag vi alla dit
ska gå & den bördan vi får bära.
Sen att begrava våra nära det är något vi förväntas
göra.
Men det är något annat med ett barn, det har ju
kommit till oss för att leva, inte för att komma &
sen säga adjö & behöva gå.
Våra hjärtan har slitits itu, vårt barn finns ej mer,
det får varken leka eller säga titt ut något mer.
Några trasigt hjärta kan läkas till slut med många
tårar.
Men ett brustet hjärta som slitits itu blir för alltid
trasigt, & man blir aldrig någonsin hel igen.
Men en dag vi möts igen mitt barn, & då mitt hjärta
blir som vanligt igen.
✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
Skriven av: Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0