Ganska ok..

Idag har jag mått lite bättre, men slemmig som gatan, & inte har det gått i många knop.
Men vi var & kikade på ett hus i Lindfors idag som var till salu. För det första så var det inte skyltat dit så vi höll aldrig på att hitta det.
Frågade mäklaren varför.. fick till svar att ibland vill inte säljarna ha det skyltat, men hur  ska man då hitta undrar jag??????????
Tror nog det var mäklaren som gjort en miss men inte visste vad han skulle säga. För inte kan det väll på fullaste allvar vara så att om man vill sälja ett hus att man inte vill att spekulanterna hittar fram. Hm? Klingar falsk så in i bomben.. grrr
Men what so ever, så kikade vi på det ändå. I annonsen så var rummen jätte stora, när vi kliver in i huset så ser vi att detta stämmer ju inte enligt bilderna i annonsen. Jag frågar åter mäklaren om dom har dragit i bilderna i annonsen efter som rummen var så stora där.
Han tittade ner i golvet & sen upp mot mig samtidigt som han svarade nej det har vi inte, men skojar du sa jag: rummen stämmer ju inte överrens med dom på bilderna.
Då erkänner han att dom vinklar bilderna ibland så att dom får ut det bästa på bilden & då ser rummen större ut... jag säger grrrrrr igen med flera suckar.
Vi åker därifrån ganska besvikna men med en lärdom rikare. Jag tror flera av dom som var där reagerade som vi för dom stannade inte många minuter dom heller.
Tror inte denne mäklare får värst många hus sålda på det sättet han gör. Men det är hans huvudvärk & inte min :))
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0