Regn & rusk :(

Usch, gillar inte det här vädret som vi har haft i ett par dagar nu:(( regn & blasksnö om vart annat.. suck, suck.. Kroppen gillar det inte heller, det här växlande är det värsta.. bläääää.. men, men som dom säger, det  finns ju inga dåliga väder utan bara dåliga kläder.
Hm? vet inte om jag håller med om det förrästen, jag vill ha vår, vill ha sol, vill ha värme.. Helt klart är att jag bor på fel sidan av jordklotet.
Tur att mitt hjärta kommer hem imorgon från Stockholm så tillvaron lyses upp :))  Längtar efter henne så in i bomben :)) fattar inte, fast ungarna blir stora så blir inte kärleken mindre till dom för det.
Eller fattar & fattar, det jag menar är att när dom blir mer & mer självständiga & har sitt som dom håller på med att man kanske skulle tänka mer på sig själv & göra mera för sig själv mm.
Klart man gör saker & så, men barnen är livet, & barbarnen är kryddan, grädden på moset :))
Dagar kan vara tunga inemellan men aldrig är man så lyckligt lottad & previligerad i livet som att vara mamma & mormor/farmor.
Jag tackar (vet inte vad) min lyckliga sjärna, min vägvisare eller vad det nu är att jag fick/får leva det liv jag lever med allt det innebär. Ris som ros :( :)
Det finns vissa saker som jag givetvis önskar kunde försvinna, sånt som t.e.x. gör att kroppen inte funkar som den ska ibland.
Men skulle jag få välja & vara frisk, mot ett annat liv. NEJ, för då hade jag inte det jag har, jag har inte blivit den jag är, jag hade inte mina nära & kära, jag skulle ha varit någon annan. Aldrig, inte mot alla pengar i världen skulle jag byta. Men för den skull kan man väll få önska.
Nog om det, medans hjärtat då har varit i Stockholm så har man ju varit i stallet hos den underbara varelsen på fyra ben som heter Barre :))
Idag när jag tog in honom för att göra alla bestyr så rullade han sig givetvis i boxen med täcke & allt, kan bara säga att tur att han inte är ljus i färgen, för herregud hur han såg ut. men förstår han, han ville få av sig det blöta.
Efter ett par timmar i stallet så bar det av hem en stund, sedan iväg igen för att hämta hem ett akvarium som jag fått. Det var så att jag var ute efter några malar, men då var det en som hade ett akvarium med tre malar & två andra fiskar i plus lite växter mm, som hon ville bli av med, det var allt eller inget. Det togs tacksamts emot :)) Nu är allt installerat sedan ett ex antal timmar & det blev gör bra:))
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0