Dagen gryr..

Solen skiner ute & det "GILLAS" skarpt. Det är -4 gr, men som tur är blåser det inte så det kanske kan bli en göttans dag i vårens tecken idag ändå. Idag ska jag försöka hinna med en massa. Men det stora problemet är det där med det där tomma energiförrådet som jag har som jag inte gillar alls.
Men jag får göra ett försök så får jag se vad som hinns göras. Det ska plockas ris, pyntas lite inför påsken både ute & inne. Här inne kommer jag att vara lite mer sparsam med pyntandet. Det blir några tuppar & hönor som ska fram, sen blir det lite påskris som ska pryda som ett välkommande ute i hallen. Sen blir det lite tulpaner på köksbordet & i vardagsrummet, det får duga & räcka.
Ute ska det påskris i den stora keramik urnan som står vi grinden, den ska fyllas med några påskliljor, samt med både påskris & med påskfjädrar i alla dess färger :)) På grinden ska påskkärringen pryda sitt välkommande, sen uppe vid trappen får dom två sista påskkärringarna göra sitt välkommande :)) Ja det vara ales det, räcker gott.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0