A bad day

Fy vilken dag, är inte bra alls. Huvudvärken har inte gett med sig, så det är bara att ringa doktorn imorgon. Så jag blir inte lång randig nu med skrivandet.
Men jag har plitat ner en dikt idag, eller jag vet inte om jag ska kalla den för en dikt.
  Blodsband
*¨`*•✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
Alla säger blodsband är starkare än allt,
Men vad är blodsband, är det att man har
samma blod i sina ådror?
Jag tycker inte det.
För blodsband för mig är:
Det är dom människorna som är i mitt liv,
som även vill ha mig i deras.
Det är dom som accepterar mig för den jag
är.
Det är dom som inte vill mig något annat,
än att jag ska må bra & vara lycklig.
Det är dom som älskar mig oavsett vad jag
gör eller vad som händer.
Det är dom som alltid finns där, när dom
andra så kallade släkt & vänner sviker.
Det är dom som finns hos mig när livet tar
en vändning som jag inte kan påverka själv.
Så för mig är blodsband lika med vilkorslös
kärlek i olika former.
För mig är livet inte svart eller vitt, livet har
så många fler färger.
*¨`*•✿.•*¨`*•. ☆ .•*¨`*•. .•*¨`*•✿
BLODSBAND för mig är kärleken till var & en ♥

Skriven av:
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
(som även finns på min sida på Facebook) .. Dikterna får inte KOPIERAS enligt UPPHOVSLAGEN, var vänlig att respektera det. (Under alla dikter ska det stå vem som har skrivit dikten).

Tar en men en bild på Natta, min lilla tjej har blivit stor :s

Tar med en DIKT till som jag har skrivit, & som jag gillar välldigt mycket.
♥ ÄNGLARNAS land ♥

Jag drömmer mig till Änglarnas land,
som jag nu så ofta gör.
Det är ju där du bor, i ett annat land.
Ett land som jag inte har tillträde till.
Där finns ingen smärta, utan bara
glädjen till varann, & där får jag åter
hålla din hand.
I drömmen vi går, hand i hand, till en
mysig strand, & vi tittar på varann.
Inga ord behövs, för vi förstår varann.
Det är ett land som kallas Änglarnas
land.
Där harmonin flödar så fritt, & glädjen
& lugnet känns.
Nu jag måste börja leva mitt liv, du
säger. En dag du till mig kommer.
Men inte idag.
Inte idag min kära.
Din tid är inte kommen att visstas här.
Men när dagen kommer, då vet du att
jag är här.
Jag står då vid Änglarnas port & väntar
min kära.
Jag vet att det är svårt att förstå, men
jag måste nu be dig att gå.

Skriven av:
Sorg & Kärlek.. Änglar visst finns dom..
(som även finns på min sida på Facebook) .. Dikterna får inte KOPIERAS enligt UPPHOVSLAGEN, var vänlig att respektera det. (Under alla dikter ska det stå vem som har skrivit dikten).

Tackar för mig & styr nu benen mot bingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0