En dag i läkarkårens tecken


Ja idag har det varit full fart, sov välldigt dåligt inatt givitvis,
är ju så typiskt när man skulle upp tidigt som idag.
Men jag kom iväg, han var riktigt bra denne läkare, blev en
massa undersökningar, provtagningar.. Blodtrycket var rejält
högt, det var ju inte bra, så nu måste det kollas ett tag
framöver för att se om det går tillbaka till det normala eller
om det ska sättas till någon åtgärd.
Känner bara att det ena efter den andra hela tiden bara
kommer.
Så det blev en remiss till CSK för mer undersökningar.
Visar en bild på knölarna på halsen (lite hur jag ser ut).
Känslan är precis  som om jag har en snara runt halsen,
den känslan är mycket obehaglig, det kan jämföras lite
med som om jag hade en jätte tajt polotröja, som sitter
hårt åt på halsen, sen när jag böjer fram huvudet, så
känns det som om snaran/polokragen dras åt & blir
tajtare, & med det så blir det tyngre att andas.
För att man ska förstå, så brukar jag säga..
Ta båda dina händer runt din hals, med tummarna
pekande nedåt under hakan, så tajt du kan,
(utan givetvis strypa sig själv), håll nu så en stund, så
känner man obehaget direkt, samt att det blir tyngre
med andningen.. & inte nog med det så är det som om
jag har ett lock nere i strupen/svalget, som om något
sitter där & inte vill släppa igenom maten. 
Får nästan hela tiden maten i fel strupe, vilket oxå är
fruktansvärt jobbigt.
Men håller tummarna nu att dom hittar vad som felar..
men all den här väntan, & slussas hit & dit hela tiden är
välldigt jobbigt. Så tummarna hålls stenhårt tills dom är
blå denna gång.



Efter jag varit hos läkarn så bar det av hemåt, gjorde ett
stopp vid Tezz, dom ville bli med hem.. Lilla hjärtat var så
vår fin.

Hjärtat tölade öronen av oss nästan i bilen, det är bara
gunga, gunga som gäller nu :))
 Men vad gör det när man ser glädjen hos en sådan
underbar liten varelse, tänk att man kan bli glad för
så lite. Så givetvis blev det gunga i stort sett hela tiden.


Nu är jag så trötter så jag inte ser vad jag skriver
snart :s
Blir att inta rygglägge, men först vill jag dela med mig
av dessa goa killar som sjunger.

U2 - With or Without you - Covered Live by Espen Lind, Kurt
Nilsen, Alejandro Fuentes and Holm
Så KLICKA på länken & njut 

http://www.youtube.com/watch?v=rYw9E0bW9RE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0