2010-06-11

Idag e det dagen D för gums.

Skolavslutningen för klass hennes klass 7 A
Vi gick upp kl:07.00 gums & jag. Jag fixade håret på gumman,
både med platt tång & fön, oj vad fin hon blev..
Men herre min je vad åren går fort, lilla gumman har blivit stor.
Sen bar det av till kyrkan kl: 10.30

En massa kort blev det taget :))


Såååå guulliga dom e



EN LITEN FIN VERS jag hittade på nätet som jag tycker mycket om.
(författare OKÄND)



En droppe i livets älv.
Har ingen kraft att flyta själv.
Dock finns ett krav på varge droppe,
hjälpa till att hålla den andre uppe.



Efter skolavslutningen så åkte gumman till sin pappa en liten
stund för att grattas.
Sen bar det av in till stan för att gå ut & äta.
Vi åt & drack gott & tjejerna var så nöjda.
Sen bar det av hemmåt senare under kvällen, det blev mycket
prat & mys.


AVSLUTAR HÄR MED EN DIKT OM Sommarlov

Sommarlov

Nu kan sommarlovet börja
ej för vintern ska vi sörja
Sol och bad och nakna fötter
känner ej att man är trötter
Jordgubbar med socker på
Saft och kakor likaså
Smultron på ett strå

 Nu är sommarhimlen blå, vi äter frukost i berså
sen vi ner till bryggan ränner.
Vatten runt våra kroppar vi känner.
Fåglar roar med sin sång.
Små nya fåglar är på gång, att ljuda sommarn lång.

Nu vi ut i båten ror, fångar där en fisk så stor.
Fisken sprattlar, far han drar, snart han fisken har.
Då vi båten styr mot stranden & med fisken uti handen
vandrar vi i sanden.

Nu vi vandrar ut på ängen.
Plockar sommar ifrån sängen.
Blommor vita, blå och lila, sedan snabbt vi hemåt ila.
Att vår lilla mor förära.
Hon som vardag jämt får bära, sommar blommor till vår kära.

Vad sommaren är skön ändå, så sommarklänningen åker på.
Med rosett i hår & sommarfin, vandrar jag med gladlig min.

Till årets fest vi sommarstången, & stämmer in som förr i sången,
nu som förra gången.

Sommaren är tid av lek, bad & sommarvindars smek.
Bjud sommaren i ditt hjärta in, & låt den helt få vara din.
Snart den är ett vackert minne, som kan lätta upp ditt sinne,
när vinterns tid är inne.

Tack för sommar skön.
Tack för årets lön.
Vi utbrista nu i höst.
För sommaren du är vår tröst, tills vi åter nästa år möts,
så sjunger sommarpsalmen vår, & skolan stänga får.

-- DIKT skriven av Maj-Britt Westman –

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0